![](https://cdn.myportfolio.com/4088f815-d1a4-41c4-a117-e0ca578a7788/02d8a844-a166-4fe2-b9bd-5ddb1ec65b84_rw_1920.png?h=b3fc4a47f33a6a2a5f4abbde7d80fce4)
Historie
Narodil jsme se do učitelské rodiny, kde kupodivu nebyl zájem o kulturu ani okolní svět. Velice rigidní a černobílý pohled na svět rozzářil až film Kurta Wimmera Equilibrium (2001).
Právě u tohoto filmu mi poprvé běžel mráz po zádech (a vždy se to opakuje). Equilibrium mě vytrhlo z totality a průměrnosti. Chtěl jsem tomu porozuměť a po sedmnácti letech usilovné práce, studiování, experimentování a tvorbě už vím jistě, že tomu rozumím. Procitnul jsem. Krása je všude - a není ji potřeba hledat - najde si Vás, když se ji otevřete.
Knihy, VOŠF Zlín, Masarykova univerzita, Youtube - zde jsem čerpal poznatky o filmu, jeho historii a kam toto médium směřuje.
Nově se zajímám o sociální sítě a jak propagovat videa v dnešní době. Tvořím vlastní podcast.
![](https://cdn.myportfolio.com/4088f815-d1a4-41c4-a117-e0ca578a7788/212b6cba-301e-4f13-a1c8-ce2eb94592af_rw_1920.jpg?h=d29e9404f81fa5d8063a921848635343)
Cíle
Někdy v šestnácti letech jsem se rozhodl, že budu režisér a na tento cíl jsem si vyhradil 20 let.
Už po 13 letech jsem dosáhl prvního milníku. Nechci být režisér - jsem producent a vždy jsem byl. Zvládl jsem koprodukovat (včetně práce s kamerou) divadelní film Martina Ferduse - Proměna (F. Kafka) v pojetí divadla Facka. V rámci této spolupráce jsem zužitkoval své dosavadní znalosti a využil naplno vlastí filmovou techniku, kterou jsem roky získával.
Pět měsíců trvala příprava a od prvního dne vše šlapalo, jak bylo naplánováno. Za čtyři dny bylo hotovo. Martinovu představu o divadelním filmu jsem zmotnil a zaznamenal ve filmové kvalitě.
Technika
Nepostradatelný pomocník. Svým nástrojům rozumím, pečuji o ně. Filmová technika není pouze nářadí, ale je to mnohaletá investice, kterou rád zúročuji. Věnuji až 80% času studiu, abych rozuměl aktuální technice, technologiiím a jak ji začlenit do svého workflow - produktivita je zásadní. Testuji a experimetuji na vlastních projektech, abych na placených zakázkách předváděl profesionální práci. Lehce na bojišti jak se říká. Těžkou práci si nechávám pro cvičiště, kde zároveň vznikají ty nejkreativnější nápady.
![](https://cdn.myportfolio.com/4088f815-d1a4-41c4-a117-e0ca578a7788/d1e1bf90-4118-4716-a1c0-59956dbd0c3d_rw_1920.jpg?h=f56053ae63488c4eeea3849ccacdf826)
Omyly
Nebylo jich tolik, o to více bolely finančně. Jsou to právě ty špatné, unáhlené a nerozumné investice do techniky, které nefungovaly jako celek. Ergonomie práce je u natáčení zásadní... čas a sluníčko na vás nepočkají. Každou vteřinu, kterou ušetřím, se výrazně podepíše na produkční kvalitě každého záběru. A to je za mě film - umění uchovat mizející okamžiky.