
Historie
Narodil jsme se do učitelské rodiny, kde kupodivu nebyl zájem o kulturu ani okolní svět. Velice rigidní a černobílý pohled na svět rozzářil až film Kurta Wimmera Equilibrium (2001).
Právě u tohoto filmu mi poprvé běžel mráz po zádech (a vždy se to opakuje). Equilibrium mě vytrhlo z totality a průměrnosti. Chtěl jsem tomu porozuměť a po sedmnácti letech usilovné práce, studiování, experimentování a tvorbě už vím jistě, že tomu rozumím. Procitnul jsem. Krása je všude - a není ji potřeba hledat - najde si Vás, když se ji otevřete.
Knihy, VOŠF Zlín, Masarykova univerzita, Youtube - zde jsem čerpal poznatky o filmu, jeho historii a kam toto médium směřuje.
Nově se zajímám o sociální sítě a jak propagovat videa v dnešní době. Tvořím vlastní podcast.

Cíle
Někdy v šestnácti letech jsem se rozhodl, že budu režisér a na tento cíl jsem si vyhradil 20 let.
Už po 13 letech jsem dosáhl prvního milníku. Nechci být režisér - jsem producent a vždy jsem byl. Zvládl jsem koprodukovat (včetně práce s kamerou) divadelní film Martina Ferduse - Proměna (F. Kafka) v pojetí divadla Facka. V rámci této spolupráce jsem zužitkoval své dosavadní znalosti a využil naplno vlastí filmovou techniku, kterou jsem roky získával.
Pět měsíců trvala příprava a od prvního dne vše šlapalo, jak bylo naplánováno. Za čtyři dny bylo hotovo. Martinovu představu o divadelním filmu jsem zmotnil a zaznamenal ve filmové kvalitě.
Technika
Nepostradatelný pomocník. Svým nástrojům rozumím, pečuji o ně. Filmová technika není pouze nářadí, ale je to mnohaletá investice, kterou rád zúročuji. Věnuji až 80% času studiu, abych rozuměl aktuální technice, technologiiím a jak ji začlenit do svého workflow - produktivita je zásadní. Testuji a experimetuji na vlastních projektech, abych na placených zakázkách předváděl profesionální práci. Lehce na bojišti jak se říká. Těžkou práci si nechávám pro cvičiště, kde zároveň vznikají ty nejkreativnější nápady.

Omyly
Nebylo jich tolik, o to více bolely finančně. Jsou to právě ty špatné, unáhlené a nerozumné investice do techniky, které nefungovaly jako celek. Ergonomie práce je u natáčení zásadní... čas a sluníčko na vás nepočkají. Každou vteřinu, kterou ušetřím, se výrazně podepíše na produkční kvalitě každého záběru. A to je za mě film - umění uchovat mizející okamžiky.